Kęstutis Fedirka
„Šioje knygoje surinkau tai, ką turiu geriausia – akimirkas, gimusias iš meilės fotografijai ir savo kraštui. Tai mano laisvalaikio hobis.“
Kęstutis Fedirka (g. 1976) – Lietuvos fotografas, leidybos dizaineris, verslininkas ir jogos instruktorius. Jis pirmasis pasaulyje išleido fotoalbumą, kuriame fotografijos atliktos, naudojant radijo bangomis valdomus įrenginius. Nuo tada K. Fedirka parengė daugiau nei 20 skirtingų rūšių fotoalbumų, atspindinčių Lietuvą, Latviją, Ispaniją ir kitas šalis bei miestus iš paukščio skrydžio, taip pat Raudonosios jūros povandeninį pasaulį. Puikus pavyzdys – „Underwater. The Red Sea“.
Biografija
• Gimė 1976 m. rugsėjo 19 d. Akmenėje.
• Baigė Akmenės vidurinę mokyklą ir savarankiškai studijavo verslo psichologiją, fotografiją, spaudos dizainą, povandeninį nardymą bei neurolingvistinį programavimą Vilniuje ir Sankt Peterburge.
• 2008 m. pirmasis pasaulyje išleido fotoalbumą, kuriame fotografijos atliktos, naudojant radijo bangomis valdomus įrenginius.
• Sulaukė įvairių padėkų ir pripažinimų: Dabikinės specialiosios mokyklos padėką už finansinę paramą vaikams, Akmenės seniūnijos padėką už gimtojo krašto įamžinimą fotografijose, Latvijos prezidentų Berzino, Zatlerio ir V. F. Freibergos padėkas už Latvijos garsinimą fotoalbumuose. Aplinkos apsaugos ministerija taip pat jį pagerbė už parodos apie Lietuvą surengimą pasaulinėje 2010 m. EXPO parodoje Šanchajuje.
Kūrybos bruožai
K. Fedirkos „Fotoskrydis“ – ne tik knyga, tai dalis didelio internetinio projekto apie Lietuvos valstybę fotoskrydis.lt. Ši svetainė yra lyg Lietuvos metraštis, atspindintis šalies gamtą, įvykius, renginius. Norėdamas paįvairinti knygą, autorius įkėlė kelias nuotraukas iš užsienio šalių, kurias taip pat įamžino iš paukščio skrydžio. Tai buvo Egiptas, Tailandas, Latvija ir Turkija. Leidiniui panaudotos naujausios technologijos, leidžiančios pamatyti Žemę visai kitu kampu. Labiausiai padėjo radijo bangomis valdomas lėktuvas „Šarka". K. Fedirka turėjo galimybę fotografuoti ir skrendant tikrais lėktuvais. Didžiausi pagalbininkai šiame projekte buvo Arūnas Rupkus, Dovydas Stungurys ir Kazys Mikalauskas. Su jų pagalba autorius nuskrido ne vieną tūkstantį kilometrų.