Leidinyje atskirais žingsneliais, nuosekliai aiškinama, kaip lengvai įveikti rašinio rašymo baimę, kaip įtraukti mokinį į rašymo procesą, pateikiama gimnazistų bendraamžių rašinių pavyzdžių, jų įvertinimai.
Remiantis asociatyviu dėlionės principu mokiniui sukuriama vientisa ir integrali sistema, kad jis galėtų kurti literatūrinį (kultūrinį) rašinį, nurodomi būdai, kaip dirbti su šaltiniais, citatomis, skirtingais tekstais ir kontekstais. Taip pat aptariama rašinio struktūra, planavimas, argumentavimas, raiška, kalbos kultūros reikalavimai.
9–10 klasių koncentrui siūlomas rašinio „dėlionės" principas: aiškinama, kaip mokiniui mokytis kurti rašinio pavadinimą (ar jį atliepti), prisiminti literatūros sąrašo kūrinius ir įterpti jų problematikos aspektus, remtis tradicinių vertybių „dėlione".
11–12 klasių koncentrui siūlomas sudėtingesnis būdas: aptariami raktiniai duotos temos žodžiai, remiamasi kultūrine, socialine patirtimi, aiškinamos literatūrinės sąvokos. Dėliojami pavyzdžiai: palyginimui, priešpriešai, kontekstų pritraukimui, lietuvių ir visuotinės literatūros kūrinių ryšiui, įtraukiami tarpdalykiniai rašinio aspektai – analizuojami religiniai, filosofiniai ir kt. tekstai.