Esu Kamila Golod, terapinio
ugdymo specialistė ir vaikų bei jaunimo mentorė. Vesdama pamokas mokiniams
pastebėjau, kad vaikai gana sunkiai atpažįsta emocijas, nemoka tinkamai jų
išreikšti, jiems, deja, dažnai trūksta pasitikėjimo savimi, kyla sunkumų
bendradarbiaujant vieniems su kitais. Todėl, remdamasi savo darbo patirtimi ir
skaityta literatūra, sukūriau „Emocinio raštingumo lavinimo pratybas“.
Šias
pratybas gali naudoti pirmos arba antros klasės mokiniai per klasės valandą,
etikos ar pasaulio pažinimo pamokose, jomis galima naudotis ir kitose pamokose,
pvz., dailės, lietuvių kalbos. Kad mokymosi procesas būtų įdomus, pratybos
parengtos lengva, vaikams pritaikyta kalba, iliustruotos žaismingais
piešiniais.
Pratybose
pateiktos užduotys padeda ugdyti svarbias vaikų kompetencijas: komandinį darbą,
kūrybiškumą, pasitikėjimą savimi, kritinį mąstymą, empatiją. Būtent šių
kompetencijų ugdymas padeda vaikams lengviau prisitaikyti prie besikeičiančių
sąlygų, siekti geresnių mokymosi rezultatų.
Profesionaliai
ir žaismingai paruoštos pratybos leis mokytojui sutaupyti laiko, ruošiantis
pamokoms, kuriose kalbama apie emocijas, komandinį darbą, pasitikėjimą savimi,
o mokiniui leis pasijusti įdomios kelionės dalyviu, nes pratybos sukurtos
remiantis pasakojimo principu.
Mokytojas,
naudodamasis pratybomis, galės skirti tiek laiko užduotims, kiek, jo manymu,
reikia, atsižvelgdamas į klasės gebėjimą dirbti, mokėjimą diskutuoti,
reflektuoti.
Tikiu,
kad ši kelionė po emocijų pasaulį bus įdomi ir naudinga tiek mokiniams, tiek
mokytojams. Kartu kurkime geresnį pasaulį, kuriame būtų daugiau kūrybiškumo,
empatijos, palaikymo, pasitikėjimo savimi, bendradarbiavimo.